Voorbereiding RunDisney

Bereid de halve marathon voor in 3 vragen

In september beginnen de meest ambitieuze deelnemers aan de halve marathon. Om deze ervaring volledig te beleven, moet je je voorbereiden! Hier zijn de tips van Jane Batty, directeur van Visitor Relations bij Disneyland Parijs en winnaar van twintig races.

Moeten we al een halve marathon hebben voltooid voordat we meededen aan runDisney? 

Niet noodzakelijkerwijs, maar u moet uw lichaam trainen tot intensieve fysieke inspanning door regelmatig normale afstanden af ​​te leggen. Rust hoort bij de training! Algemene uitputting kan op D-Day letsel veroorzaken.

Moeten we werken aan snelheid of uithoudingsvermogen?

Het is noodzakelijk om de snelheid, het uithoudingsvermogen maar ook het herstel te werken. Vergeet niet om na de inspanning te rekken. Tijdens het rennen is het belangrijk om je knieën niet teveel te belasten en positioneer jezelf naar voren om een ​​lichaamsimpuls te bevorderen. Voel je vrij om afwisselend te wandelen en rennen, luister naar je lichaam.

Welk dieet moet ik volgen?

Een maand eerder, de dag ervoor en dezelfde ochtend, moet je niet beknibbelen op trage suikers en zetmeelrijke voedingsmiddelen. Koolhydraten zijn net voor de race de belangrijkste energiebron voor je spieren. Vitamines zullen ook bijdragen aan uw welzijn. Neem tijdens de race een ​​fles water om je regelmatig te hydrateren en geniet van de vele animaties en benodigdheden om energie terug te winnen. En nog belangrijker, veel plezier!

Hoe denk jij er over?

Inspiratie

Het verleden kan pijn doen. Maar zoals ik het zie kun je er voor weg lopen of er van leren.

— Rafiki