Disney's Hotel Newport Bay Club

Vierde ster voor hotel Newport Bay

Disney’s Newport Bay Club werd op 8 maart 2016 bekroond met een vierde ster. Dit gebeurde naar aanleiding van de recente renovatie van het hotel en het verbeterde aanbod wat betreft service en gastvrijheid. Disney’s Newport Bay Club is het grootste hotel van Disneyland Paris en het tweede grootste hotel van Europa.

In september 2015 heeft het hotel een aanvraag ingediend bij Atout France om een vierde ster te ontvangen. Om deze beloning in de wacht te slepen moest er voldaan worden aan 246 specifieke criteria, waaronder kamergrootte, netheid, room service beschikbaarheid, Wi-Fi verbinding en faciliteiten/diensten voor gasten met een beperking.

Atout France testte en evalueerde 66 verschillende hotelkamers en de gemeenschappelijke ruimtes, waaronder het zwembad, restaurants en de buitentuinen. Ook de ontvangst van de gasten en de kwaliteit van de dienstverlening door de Cast Members werd geëvalueerd.

Voordat Disney’s Newport Bay Club de aanvraag voor de vierde ster indiende heeft het hotel tussen 2013 en 2015 grootschalige renovaties uitgevoerd. Bij de renovaties werd zowel de binnenkant als de buitenkant van het gebouw onder handen genomen: de hotelkamers, gangen tot de lobby, boetiek (geopend vanaf zomer 2016), zwembad, restaurants, keukens en zelfs de backstage ruimtes. Bovendien krijgen alle 550 teamleden een professionele training om de ontvangst van de gasten en de aangeboden diensten, waaronder de parkeerdienst, levering van de bagage in de kamer, etc. te optimaliseren. Een nieuwe Compass Club service biedt de gasten een private lounge aan, een afzonderlijke check-in balie en andere exclusieve voordelen.

“Na het lange wachten op de evaluatie van het hotel namen we met heel veel trots de complimenten van de inspecteur op de kwaliteit van ons hotel en onze gastenservices in ontvangst. Deze vierde ster is een bekroning op al het harde werk van de afgelopen drie jaar. Het symboliseert eveneens ons doel om voortdurend onze gastenervaring te verbeteren.”

General Manager Marco Bernini

Om aan te tonen dat het hotel in staat is om het hoogste niveau van de normen van gastvrijheid aan te houden, zal het iedere vijf jaar een nieuw accreditatie indienen om zo de vier sterren te kunnen behouden.

Hoe denk jij er over?

Inspiratie

Als je nieuwsgierig bent, vind je veel interessante dingen om te doen.

— Walt Disney